1938. április 1-jén egy barna por jelent meg a svájci piacon. Gyorskávé – kávéfőző nélkül! – hirdette a reklám, s a nescafé megindult a hírnév felé. A Nestlé cég, az új termék piacra dobója a legnagyobb kereskedelmi sikerét érte el történetében, s ebben a történelemnek is volt némi szerepe: ugyanis kitört a második világháború. Az amerikai katonák nehezen mondtak volna le a kávé megszokott ízéről, frissítő erejéről, ám a fronton nemigen lett volna elképzelhető, hogy kávéfőzővel bajlódjanak. Ebben sietett segítségükre a Nestlé: olyan kávéport adott a kezükbe, amelyik már ki lett főzve, majd porítva, hogy a felhasználónak csak forró vízben kelljen oldania.
Az instant oldódó kávét dr. Max Rudolf Morgenthaler találta ki. Meg volt győződve arról, hogy létezik eljárás, amellyel a törékeny aromamolekulákat is meg lehet fogni. Az igény a kutatásokra piaci oldalról jelentkezett: Brazília, ekkor már a világ egyik legnagyobb kávétermelője, a harmincas években komoly túltermelési válsággal küszködött, s kénytelen volt nagy mennyiségű kávét megsemmisíteni.
A brazilok a Nestléhez fordultak, hogy találjanak egy módszert a kávéfelesleg tartósítására a szűkebb esztendőkre. A Nestlé laboratórium vezetőjének, dr. Morgenthalernek lett a feladata egy fogyasztható porkávé kifejlesztése. Mindaddig minden kísérlet kudarccal végződött, ihatatlan keverékek jöttek létre. S az új próbálkozások sem kecsegtettek sok sikerrel.
A Nestlé vezetői 1934-ben fel is hagytak
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.