A magyar politikai és katonai vezetés a húszas évekre ki-alakult helyzetben az ország védelmi képességét látta veszélyeztetve az egyre erősödő kisantanttal szemben, s igyekezett a hadsereget minél hamarabb megerősíteni. Kiemelt feladatként szerepelt a harckocsik beszerzése és rendszerbe állítása, de valójában ez jelentette a legnehezebb, szinte megoldhatatlan feladatot. A rejtett katonai alakulatként működő Rendőrújonc Iskolában a gyakorlati képzést tehergépkocsi-alvázra épített harckocsi- és páncélgépkocsi-felépítményű utánzatokkal oldották meg. Csak 1927-ben, a közvetlen katonai ellenőrzés megszűnése után kezdődhetett meg a páncélos fegyvernem alapjainak lerakása.
A FIAT-tól a TasigA páncélosok alkalmazási lehetőségeit kereső tisztikar elméleti téren gyorsan behozta a lemaradást. Folyamatosan figyelemmel kísérték a francia, angol, majd német fejlesztéseket, eljárásokat, egyben állandóan elemezték a magyar lehetőségeket is. 1933-ban megegyezés született Olaszországgal a CV–33 típusú FIAT Ansaldo átvételéről. A 8 mm-es Gebauer ikergéppuskával felszerelt kétszemélyes kis harckocsi 1935-ben került a honvédség hadrendjébe.
A katonai vezetés az angol és az olasz piacon egyaránt tájékozódott újabb típusok megszerzése érdekében, végül a svéd Landswerk-gyárral folytatott
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.