Széchenyit élénken foglalkoztatta a közlekedés fejlesztése, nem véletlen, hogy 1848-ban a közmunka- és közlekedésügyi miniszteri posztot töltötte be – igaz, rövid ideig, április 7. és szeptember 5. között. Út- és vasútépítési törekvéseiről élénk vitát folytatott Kossuth Lajossal is. Amikor felmerült szűkebb pátriája, Sopron és Bécs között a vasúti összeköttetés terve, 1845. április 8-án a Sopron–bécsújhelyi Vasúttársaság elnökévé választották meg. Az ő alkotó közreműködésével készült el az első magyarorsági közlekedésfejlesztési koncepció 1848 januárjának közepén Javaslat a magyar közlekedési ügy rendezésérűl címmel.
A magyar közönség érdekes hírt olvashatott 1825-ben a Bécsben megjelenő Magyar Kurír hasábjain: „Valami Stephenson nevű anglius oly masinát fundált ki, mellyet füsttel és forró vízzel hajtanak. Higgye aki akarja." Ez volt a gőzvontatású vasútról szóló első hazai jelzés. Két évvel később átadtak Pest és Kőbánya között egy lóvontatású lengővasutat, amely gerendák során futott, és a felfüggesztett kocsikban szállították a téglát a városba. A pontosan hét hónapig működő pályával sok műszaki probléma akadt, s ezért lebontották, de a kortársak felfigyeltek egy új közlekedési eszközre, a vasútra.
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.