A kínzás elviselhetetlen és megalázó testi fájdalom. A keresztények azonban győzelemmé, lelki dicsőséggé nemesítették a legszörnyűbb szenvedést is. Így vált Krisztus kínhalálának eszköze, a kereszt az új vallás jelképévé. A Krisztusról tanúbizonyságot tevő mártírok jelképe is az a kínzóeszköz lett, mellyel kivégezték őket. A halál alakította ki a vértanúk azonosságát.
A Kr. u. 30-as években egyes zsidók nem tudták elfogadni, hogy a názáreti Jézus – József és Mária fia – a próféták által megjövendölt Messiás. A zsidó főtanács istenkáromlással vádolta Jézust a római hatalom előtt. Jézust úgy végezték ki, ahogy a rabszolgákat és az idegeneket volt szokás: keresztre feszítették. Vallási váddal veszejtették el, s úgy ölték meg, mint közönséges bűnözőt.
Majdnem kétezer éven át a zsidóságot kollektív felelősség terhelte Jézus haláláért. A 20. században azonban vitatni kezdték, milyen mértékben felelősek a zsidók és mennyire a rómaiak Krisztus keresztre feszítéséért. Mivel rómaiak már nincsenek, a kérdésnek a zsidó–keresztény viszonyt illetően van jelentősége. A keresztény és a zsidó vallás szempontjából azonban a vita teljesen
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.