A dél-amerikai diaszpórában élők önreflexív krónikáiban általában „új magyarokként” emlegetett csoportok – azok, amelyek a II. világháború után kerültek a tengerentúlra – éppen ismét felvirágzóban lévő, intenzív koloniális életet, újjáéledő, több évtizedes kulturális hagyományokat találtak, főként a nagyvárosi magyar közösségekben. Az anyanyelv és az óhazai kultúra ápolásának egyik legnépszerűbb formája a színjátszás, elsősorban az amatőr színjátszás volt, mely amellett, hogy keretet biztosított a társasági összejöveteleknek, kezdettől fogva szolgált jótékonysági célokat is. Nem utolsósorban pedig a produkcióban való részvétel önmegvalósítást, sikert kínált a korábbi társadalmi közegüktől megfosztott, új hazájukban többé vagy kevésbé integrált bevándorlók számára. A nagyérdemű publikum pedig jól szórakozott, mert a két világháború után a magyar színjátszás olyan sztárjai érkeztek Dél-Amerikába, mint Páger Antal, Komár Júlia, Szeleczky Zita, Vaszary Piroska, Eszenyi Olga, Hajmássy Miklós, Szilassy László, Cselle Lajos.
A
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.