A határok „megálmodásában”, majd azok kialakításában az új államalakulatok vezetői fontos szerepet szántak a vasutaknak. A nagyhatalmi döntéssorozatban általában elfogadták a vasutakhoz kapcsolt érveket, s vitás esetben többnyire az utódállamok javára döntöttek. Egyértelműen kiderült, hogy a vasút a 20. században a katonai terjeszkedés, időnként a zsarolás, a megszállás eszközévé vált.
A kiegyezés után kialakult politikai helyzetben a magyar kormány elsősorban a Budapestet közvetlenül fejlesztő centrális vasúti hálózat kiépítését szorgalmazta, s a század végére egy olyan centralizált hálózat jött létre, amely az ország
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.