Prohászka Ottokár székesfehérvári püspök 1911-ben jegyezte fel naplójába: „Mindenféle alakban foglalkoztatott a probléma, hogy mi az oka a mai kor vallástalanságának, s főleg az egyháztalanságának? Úgy láttam ugyanis, hogy a mai nemzedéket kiválóan jellemzi a vallásos érzés hanyatlása s a vallásos élet csődje. Mi tehát ennek az oka?” A két világháború közötti politikai katolicizmus – első pillantásra – túllépni látszott ezen a krízisen, s a kortársak is úgy látták, hogy a katolicizmus reneszánszát éli. De lehet-e valóban sikertörténetről beszélni, s valóban aranykor volt-e a két világháború közötti éra a dualizmus kori liberalizmus és a második világháborút követő kommunista diktatúra között? S lehet-e egyáltalán homogén katolicizmusról, illetve homogén politikai katolicizmusról beszélni ebben az időben?
Az
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.