Május 10-én, pénteken Nyugat-Európa fölött derült volt az éjszaka. Az égbolton szikrázó csillagok szép tavaszi napot jósoltak.
Az új nap első órájában a Hannovert Hamburggal összekötő sínpálya hosszú, egyenes szakaszán, Hagenow állomása előtt simán fékezett, majd megállt a váltókon egy vonat. A nem mindennapi szerelvény tíz, rendkívül hosszú, sötétzöld vagonját két nagy gőzmozdony húzta.
Adolf Hitler különvonata volt. Neki és kíséretének készültek a különlegesen masszív, sötét és fényes vasúti kocsik a legjobb minőségű német acélból.
A Vezér különvonata az „Amerika” fedőnevet viselte.
Nyugat-európai idő szerint néhány perccel éjfél után a vonat könnyen és zajtalanul irányt változtatott. Odabent talán észre sem vették, mikor indult el újból és másfelé. Az imént még észak felé kattogott. Utasai akkor sem tudták, hová; az útirányból következtettek csupán Hamburgra. A legtöbben úgy vélték, hogy a Führer Norvégiába látogat, hiszen csapatai az elmúlt három hétben meghódították az ország nagy részét. Egyik titkárnőjének tett is homályos célzást ilyesmire. Most, berlini idő szerint hajnali négy órakor (Németországban ugyanis a háború kezdetén hatvan perccel előbbre igazították az órákat) a tekintélyes szerelvény teljes gőzzel robogott nyugat felé.
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.