rubicon

A Metró

Légoltalmi óvóhelyrendszer a föld alatt
14 perc olvasás

A légoltalommal foglalkozó műszaki szakemberek munkájának alapvetése, hogy a metró és alagútja alapvetően légoltalmi célokra épült, amelyben békeidőben szerelvények is közlekednek. 

A világégések során az európai nagyvárosokban sok ezer ember életét mentették meg a békeidőben kiépített alagutak. 

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mikor és hogyan épült ki a budapesti földalatti-hálózat, óvóhelyként  mennyire lenne biztonságos és milyen életfeltételeket tenne lehetővé atomháború esetén. 

Légoltalom európai fővárosokban

Madrid 

A spanyol főváros első metróvonalát 1919-ben adták át, és ettől kezdve folyamatosan bővítették azt. 1936-ban a metrónak már három fővonala és egy mellékvonala volt. A világon először itt szolgáltak légoltalmi helyszínként megépült állomások és maga az alagút is, melyek a spanyol polgárháború alatt több ezer madridi lakos életét mentették meg.

Az M2-es nem mélyépítésű kéregmetrószakaszának építése 1969-ben. A metró ezen részei csak IV. osztályú védőképességűnek számítanak, szemben annak mélyebben fekvő részeivel, amelyek már III. osztályú védőképességűek

London

A második világháború idején London lakosságának egy része a német légitámadásokat a metró alagútjaiban vészelte át. Miután a náci Luftwaffe több

Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!

Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:

  • A legújabb Rubicon-lapszámok
  • Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
  • Rubicon Online rovatok cikkei
  • Hirdetésmentes olvasó felület
  • Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők

Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!

Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.