Hitler könyvének publikálását sokan feszülten várták, mivel politikai szenzációként harangozták be.
Megjelenésének hírét azonban a weimari köztársaság tekintélyes német és bajor újságjai említés nélkül hagyták. Amikor a könyv 1936–1937-ben átlépte a hárommilliós példányszámot, egyik reklámjában a kiadó visszatekintőleg azt írta, hogy „a rendszer sajtója agyonhallgatta”. Meglepő módon még a nemzetiszocialista Völkischer
Beobachter is visszafogottan reagált, s nem készült fel az újdonság reklámozására; csak tizenegy nap után kezdett komolyabb reklámtevékenységbe, majd egy hónapon belül két fejezetet közölt le belőle. Az Eher Kiadó a müncheni belvárosban és a nagyobb bajor városok ismertebb völkisch könyvkereskedéseinek közelében plakátokat ragasztott ki, de érthetetlen módon a „reklámdob” nem volt sokkal hangosabb, mint az NSDAP szokásos publikációi esetében. A vásárlók sokallták a könyv 12 márkás árát is, hiszen a Hitler régebbi beszédeit tartalmazó, röviddel előtte megjelent, 159 oldalas népi kiadásért csak 2,60 birodalmi márkát kértek.
Nagy vonalakban azt mondhatjuk, hogy a weimari köztársaság politikai erői beállítottságuknak megfelelően viszonyultak a könyv
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.