rubicon

A Fischer család

Egy hungarikum születése
6 perc olvasás

Viktória királynő és Eugénia császárné, II. Sándor orosz cár és Miksa mexikói uralkodó, a Rothschildok és az Esterházyak, Kossuth Lajos és Ferenc József, vagy a közelmúltban Diana hercegnő, napjainkban Celine Dion egyaránt ismerték és kedvelték a herendi porcelánt, sőt, meg is rendelték maguknak, közvetlenül a herendi porcelángyárból. A herendi porcelán már igazi hungarikum, azaz egyike a szimbolikus magyar örökségnek. A dísztárgyakat és asztalneműket készítő gyár története a 19. század második feléig vezethető vissza, csakúgy, mint a Magyarország modernizációjában szintén fontos üzemek, például a Herz és Pick szalámigyár, a Kotányi paprikaüzem, a hatvani cukorgyár, a Goldberger textilüzem – és még hosszan sorolhatnánk. A Fischer család sorsa pedig önmagában is jelképe lehet az emancipálódó magyarországi zsidók történetének, hiszen a modernizálódó közösség majd’ minden szimbolikus eseménye és jelensége tetten érhető benne.

A Fischer család három generációja tipikus példája a 19–20. században felemelkedő zsidó családok történetének: az első nemzedék megteremti a vagyonosodás feltételeit, melyet a második generáció – immáron kedvezőbb jogi és gazdasági környezetben – tovább gyarapít, egyúttal vagyonos családhoz méltó életmódot teremt. Ebben a nemzedékben jellemző a megszerzett vagyon jótékony célú befektetése, legyen szó akár

Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!

Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:

  • A legújabb Rubicon-lapszámok
  • Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
  • Rubicon Online rovatok cikkei
  • Hirdetésmentes olvasó felület
  • Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők

Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!

Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.