rubicon

Nem! Nem! Soha!

Területvédő propaganda az első világháború után
8 perc olvasás

A jó propaganda lényege, hogy az elérni kívánt célt a „címzett” érdekeinek és ízlésének megfelelően tálalja. A külföldre irányuló Trianon-ellenes magyar revizionista propaganda egyáltalán nem ilyen volt. Azokat a főbb történeti, kulturális és gazdasági érveket, amelyeket a különböző magyar irredenta szervezetek a történeti magyar állam újjáteremtése érdekében unos-untalan hangoztattak, nemcsak Franciaországban és Nagy-Britanniában, hanem még Németországban és Olaszországban is anakronisztikusnak, sőt néha mosolyra ingerlőnek találták.

A tria­no­ni bé­ke­szer­ző­dés aláírá­sa után kiala­kult re­ví­ziós és ir­re­den­ta tö­rek­vé­se­ket az a szé­les kör­ben el­ter­jedt emb­lé­ma fe­jez­te ki a leg­ha­tá­so­sab­ban, amely az új ha­tá­ro­kat a tör­té­nel­mi Ma­gyaror­szág ha­tá­rai kö­zé raj­zol­va tar­tal­maz­ta, alat­ta a Nem! Nem! So­ha! jel­szó­val. Ez a kép va­ló­ság­gal elárasz­tot­ta a Hor­thy-kor­szak min­den­nap­jait: meg­je­lent kü­lön­fé­le nyom­tat­vá­nyo­kon, jelvé­nye­ken, aj­tó­ra sze­rel­he­tő szí­nes pla­ket­te­ken, is­ko­lai

Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!

Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:

  • A legújabb Rubicon-lapszámok
  • Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
  • Rubicon Online rovatok cikkei
  • Hirdetésmentes olvasó felület
  • Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők

Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!

Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.