A kiegyezés után kialakult politikai helyzetben a magyar kormány elsősorban a Budapestet közvetlenül fejlesztő centrális vasúti hálózat kiépítését szorgalmazta, s a század végére egy olyan centralizált hálózat jött létre, amely az ország peremvidékeit is egybekapcsolta a központtal.
Stratégiai jelentőségHamarosan világossá vált: a kezdeti időszakban támogatott és kialakult Budapest központú hálózatot úgy kell átalakítani, hogy a nagy tájak közvetlen kapcsolatba kerüljenek egymással vagy a fiumei kikötőn át a
Próbálja ki a Rubicon Online-t mindössze 200 Ft-ért, és olvassa a teljes cikket, hirdetések nélkül!
Előfizetőként korlátlan hozzáférést kap minden történelmi tartalmunkhoz:
- A legújabb Rubicon-lapszámok
- Több mint 370 korábbi lapszámunk tartalma
- Rubicon Online rovatok cikkei
- Hirdetésmentes olvasó felület
- Kedvenc cikkek elmentése, könyvjelzők
Az első hónap csak 200 Ft-ba kerül. Próbálja ki!
Már előfizetőnk? Ha már regisztrált a Rubicon Online-on, kattintson ide: BELÉPÉS. Ha még nem rendelkezik felhasználói fiókkal, kattintson ide: REGISZTRÁCIÓ.